fbpx

MARKETING

TIK TOK - NOWOCZESNA REKLAMA ?

biznes, planowanie marketingu, plan marketingowy, ogarniacz
Biznes, planowanie marketingu, kampania medialna, osoba pracująca w marketingu

TikTok to aplikacja mobilna, która cieszy się ogromną popularnością na całym świecie. W jej funkcjonalnościach znajdziemy elementy znane z innych aplikacji takich jak Snapchat, Instagram, Spotify, Tidala czy YouTube.

Jest to narzędzie do tworzenia, edycji i udostępniania krótkich filmów o dowolnej tematyce. Możliwe jest dodanie do nich muzyki, napisów, filtrów czy nakładek. Wcześniej jednak długość jednego filmu maksymalnie wynosiła 15 sekund, obecnie jednak długość filmów może mieć nawet 3 minuty.

PRZEWAGI TIK-TOK NAD INNYMI SOCIAL MEDIAMI

  1. Interaktywne możliwości personalizacji: TikTok oferuje użytkownikom szerokie spektrum narzędzi do personalizacji swoich filmów poprzez filtry i efekty, które pozwalają na przyciągnięcie uwagi odbiorców.

  2. Współtworzenie treści: Dzięki funkcji "Duet" użytkownicy mogą tworzyć filmy wspólnie z innymi użytkownikami, co pozwala na rozwijanie relacji z influencerami oraz zwiększenie zasięgu treści.

  3. Międzynarodowy zasięg: TikTok jest dostępny w ponad 75 językach, co pozwala na dotarcie do różnych grup docelowych na całym świecie.

  4. Sugestie treści: Algorytm TikToka sugeruje treści, które mogą być interesujące dla użytkownika, pozwalając na dotarcie do nowych odbiorców.

  5. Wyzwania: Funkcja "Challenge" pozwala na tworzenie wyzwań, które mogą być udostępniane przez innych użytkowników, co pozwala na rozwijanie zainteresowania marką.


TIK - TOK SKĄD SIĘ WZIĄŁ?

Jej początki sięgają 2016 roku, kiedy świat obiegły informacje o nowej aplikacji stworzonej przez chińską firmę Bytedance. Na swój rodzimy rynek wypuściła ona aplikację Douyin.

Jej działanie opierało się przede wszystkim na tworzeniu i przesyłaniu krótkich, kilkusekundowych filmów. 100 milionów użytkowników w rok i ponad miliard wyświetleń dziennie to chyba całkiem niezły wynik, prawda? To właśnie wtedy podjęto decyzję o ekspansji na rynki zagraniczne pod zmienioną nazwą. Tak, dobrze kombinujesz – to był właśnie TikTok.

Po drodze jeszcze wydarzyło się kilka zbiegów okoliczności, które pomogły apce w zawrotnym tempie zdobyć palmę pierwszeństwa wśród społecznościówek:

  • w momencie powstania TikToka zamknięto popularny na całym świecie Vine (któż nie pamięta tych króciutkich nagrywek i publikowanych akcji bramkowych z meczów piłkarskich!);
  • niszę po Vine próbowało zapełnić Musical.ly, które szybko zdobywało rzesze fanów w USA;
  • w listopadzie 2017 ByteDance wykupiło Musical.ly za miliard dolarów;
  • początkowo utrzymywano dwie aplikacje mobilne, jednak w sierpniu 2018 połączyły się w jedną, a wszystkiej konta z Musical.ly przeniesiono do TikToka.

Może i twórcy mieli trochę szczęścia, jednak nie można odmówić im biznesowego zacięcia i wykorzystania nadarzającej się okazji.

I tak o to w ciągu kilku lat TikTok stał się najbardziej gorącą i energetyczną apką na świecie.

O jej popularności niech świadczy fakt, że pierwszy miliard użytkowników TikTok osiągnął najszybciej niż jakakolwiek inna platforma społecznościowa. Ta magiczna granica pękła w 2021 roku. Wciąż jest najczęściej pobieraną aplikacją na świecie i raczej jeszcze długo się to nie zmieni – do tej pory zrobiono to „zaledwie” ponad 3 miliardy razy./ ŻRÓDŁO: digitalk.pl

 


NASZE USŁUGI

WAŻNE INFORMACJE

BLOG
WSKAZÓWKI I TIPY

KONTAKT

TEL. +48 696 463 624
MAIL: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.